Care sunt cele 2 nivele de performanță a modelelor de anvelope off road

Un cuceritor novice al terenurilor accidentate constată adesea că anvelopele de autostradă nu vor reuși niciodată să o facă cu succes. Pentru că există o mulțime de variante, este necesară o abordare fără grabă și chibzuită a anvelopelor off road.

Care sunt particularitățile celor 2 tipuri cel mai des întâlnite de anvelope off road?

  • All Terrain

În mod literal, sunt potrivite pentru “toate terenurile”. Acest tip universal este creat pentru expediții și călătorii pe distanțe lungi, care presupun parcurgerea unor trasee lungi pe asfalt, uneori intercalate cu off road-uri moderate. Banda de rulare este suficient de rezistentă pentru a rezista la efectele unei deplasări prelungite la presiune scăzută. Profilul benzii de rulare este mai rar decât cel al unei anvelope de autostradă și îți permite să mergi în off road fără prea multe probleme. Dar, așa cum te-ai aștepta, trebuie să plătești pentru performanța îmbunătățită pe teren accidentat. Este adevărat, nu atât de scumpă.

Greutatea mai mare a unei anvelope off road crește consumul de combustibil, iar un cablu mai puternic și o compoziție mai dură duc la o manevrabilitate mai slabă la viteze mari. Dar cum rămâne cu zgomotul, ai putea întreba? Da, nivelul său este mai ridicat decât cel al modelelor de autostradă, dar, în primul rând, nu cu mult, iar în al doilea rând, producătorii lucrează din greu pentru a-l elimina și au obținut deja anumite rezultate. Și un alt bonus plăcut este că mașina va începe să semene cel puțin cu un SUV în ceea ce privește aspectul.

  • Mud Terrain

Pur și simplu, sunt potrivite pentru “teren noroios”. De fapt, numele este puțin lăudăros. Pentru a fi mai precis, ar trebui să se numească „mai noroios”. Se deosebește de AT, deja menționat, doar prin banda de rulare foarte dezvoltată, având o structură de cordon, compus și carcasă radială în general similară. Da, majoritatea modelelor MT au un perete lateral mai puternic. Pentru utilizarea mixtă, producătorul recomandă de obicei raportul său (de exemplu, 20% asfalt, 80% off road).

Cu siguranță, aceste cifre sunt aproximative, dar cineva se poate ghida după ele. Terenul noroios este, de asemenea, potrivit pentru expedițiile pe distanțe lungi. Mai exact, pentru anumite trasee ale expedițiilor pe distanțe lungi, deoarece AT se uzează mai repede pe asfalt, dar rezistă mult mai bine la lipsa de drumuri, nu se pierde cu firea pe terenuri maleabile. Pe asfalt se comportă mai rău decât AT, acest lucru fiind apreciabil mai ales la frânări bruște și la depășiri de viraje la viteze mari și pe un asfalt umed. Odată cu uzura, nivelul de zgomot inițial ridicat nu face decât să crească. Este alegerea ideală pentru exploratorii off road și a celor entuziasmați de turism.

S-ar părea că totul este clar. Și este destul de ușor de decis. Dar nu este așa! Există o mulțime de anvelope off road pe piață, în toate categoriile, modele de bandă de rulare și prețuri. Deci, cum te decizi care este cea mai bună pentru tine? Sfatul cel mai simplu este: lasă-te condus de preț. La urma urmei, componentele sale sunt calitatea cablului și a compusului, ceea ce înseamnă rezistență la sarcină și durabilitate. Dacă o anvelopă este de o dată și jumătate mai scumpă decât cealaltă, durata ei de viață va fi aproximativ în aceeași proporție. 

Securitatea și siguranța oricărui conducător auto depinde de tipul de anvelopă pe care îl alege în funcție de suprafața pe care urmează să deruleze. Fii atent la acest aspect!

Previous post Vrei să mergi cu mașina în vacanță? AFLĂ ce trebuie să faci înainte de a pleca la drum
Next post <strong>Top 10 locuri pe care trebuie sa le vezi neaparat in Romania!</strong>