Parti componente ale unei motociclete

Totul despre motociclete!

Atunci cand te gandesti sa iti cumperi prima ta motocicleta, este indicat sa sa iti cunosti foarte bine vehiculul. Pentru acest aspect, trebuie sa te familiarizezi, inainte de toate, cu principalele componente care alcatuiesc o motocicleta si cu principiile sale de functionale: sistemul de franre, ambreiaj, motorul, designul.

Urmarind istoria motocicletei, vei fi surprins, cu siguranta, ca primele motociclete au fost putin mai mult decat bicicletele cu motoare brute atasate acestora putere. Motocicletele moderne pot include componente de inalta tehnologie care le fac foarte diferite de modelele anterioare.

O motocicleta poate fi descrisa drept o combinatie de sisteme, fiecare dintre ele avand nevoie de piese specifice pentru a functiona corect. O motocicleta este alimentata de trenul de rulare, care include motorul cu ardere interna, de regula, care utilizeaza, in mod conventional, benzina drept combustibil. Motoarele motocicletelor sunt montate central, sub scaunul soferului.

Un carburator pentru amestecuri de combustibil cu aer este tras in cel final pentru ardere, desi multe modele high-end folosesc acum injectoarele de combustibil in locul motorului carburetors. Motocicleta transmite puterea de la roata de actionare din spate prin intermediul transmisiei sale.

Transmisia in sine este atasata motorului si actionata cu ajutorul unei parghii de deplasare, de obicei o parghie atasata de unul dintre ghidoane si un ambreiaj, o pedala de picior stang.

Transmisia

Sistemul de transmisie asigura conectarea la roata din spate, unitatea finala, care variaza in functie de dferitele modele de motociclete. Aceasta este de mai multe feluri, pe lant, curea sau cadran, ultimul fiind un fel de arbore solid.

Rotile

In mod tranditional, rotile unei motociclete sunt realizate din otel, insa astazi se folosesc jantele de aluminiu. Configuratia cu tractiune spate a unei motocicleta gen Yamaha Mt07 face ca roata din spate sa fie mai mare ca roata din spate, care este mai mica pentru o directive imbunatatita.

Cauciucurile moto sunt, de regula, pneumatice si de multe ori folosesc un tub de cauciuc gonflabil in interiorul benzii de rulare dintr-un cauciuc mai gros.

Sistemul de franare

Sistemul de franare al unei motociclete precum Yamaha MT07 are la baza un tambur sau frane cu disc. De regula, franele cu discuri difera pe modele high-end sau motociclete mai grele, care necesita frane mai puternice. Franele sunt controlate de un sistem hidraulic, care este activat de ghidon sau de picior prin niste parghii. De asemenea, in cazul anumotor modele de motociclete, se pot regasi sisteme de franare anti-blocare cum ar fi cele utilizate de masini si camioane.

Daca vrei sa cunosti mai bine noua ta motocicleta Yamaha MT07, consulta specificatiile tehnice si fii la current cu ultimele noutati in materie de tehnologie aduse de constructorul japonez.

Previous post Anvelopele potrivite pentru masinile de teren, SUV-uri si 4×4. Cum le alegi corect?
Next post Rezervorul de gaz lichid